Jak kupować na AliExpress i czy warto?

Zakupy przez internet są dla nas czymś normalnym. Najchętniej dokonujemy ich w sklepach internetowych znanych marek lub firm, ale co z portalami aukcyjnymi i zakupowymi? Zazwyczaj, musimy się dwa razy zastanowić przed dokonaniem płatności oraz nie do końca jesteśmy pewni swojego wyboru. Stawiamy sobie w tedy pytania: a co jak nie przyjdzie? co jeśli będzie uszkodzone? czy dostanę zwrot pieniędzy? czy warto? W tym artykule chcę pokazać Wam na czym polegają i jak przebiegają zakupy w jednym z moich ulubionych serwisów czyli w AliExpress
Jak kupować na AliExpress i czy warto

AliExpress - czy warto?


Od kilku miesięcy testuję AliExpress. Wykonałam już kilka zakupów, z czego większość jest już zemną. Ze wszystkich jestem zadowolona. Na początku nie byłam pewna co do zakupów na tym portalu. Zadawałam sobie wiele pytań. Jednakże spróbowałam i udało się! 😊

Niekiedy widuje się zdjęcia zatytułowane "zakupy z Chin, oczekiwania vs rzeczywistość", na których prezentowany towar niekoniecznie pokrywa się z tym co dostajemy, więc jeżeli sama (lub sam) nie jesteś pewna/y co do wiarygodności przedmiotu lub sprzedawcy, zawsze przejrzyj opinie innych kupujących. Przed każdym swoim zakupem dokładnie czytam wszystkie komentarze oraz oglądam dołączone do nich zdjęcia. Dzięki temu wiem czego mogę się spodziewać. Warto również spojrzeć na opinie o sprzedawcy. Nigdy nie kupuję "w ciemno". Jeśli jednak zdarzy się, że bardzo spodoba Ci się pewien przedmiot, pod którym nie ma komentarzy, koniecznie przeczytaj opinie o sprzedawcy oraz przejrzyj jego inne produkty wraz z komentarzami. 

Kluczowym punktem, dla niektórych z Was czy dla mnie, jest cena. Na AliExpress można znaleźć pełno ciekawych oraz "niecodziennych" przedmiotów w bardzo niskich cenach. Niektóre z nich można zakupić w sklepach internetowych czy stacjonarnych w naszym kraju, za cenę nawet trzy razy wyższą od proponowanej na tym serwisie! Jeżeli będziecie ciekaw jak bardzo i czy w ogóle różni się przykładowy przedmiot zakupiony na AliExpress od tego dostępnego w sklepach stacjonarnych, to zrobię dla Was test. 

Czas wysyłki przedmiotów z AliExpress


Każda przesyłka leci do nas z Chin (prawie każda, ponieważ jedną dostałam ze Szwajcarii), dlatego czas wysyłki może się wahać od 2 tygodni do 3 miesięcy. Moje paczki przyszły, średnio po miesiącu oczekiwania. Oczywiście musimy uzbroić się w cierpliwość. Sama nie mogę się doczekać otwarcia nowej paczuszki, a mój zamówiony błyszczyk leci do mnie już dziesięć tygodni! 

Formy płatności na AliExpress


Na AliExpress można płacić tylko i wyłącznie z góry. Czyli najpierw my wysyłamy pieniążki bezpośrednio do AliExpress, następnie kupujący wysyła nam paczkę. UWAGA! AliExpress przesyła pieniądze sprzedawcy, kiedy potwierdzimy odbiór przesyłki (ochrona konsumencka). Wynika z tego również to, że jeśli sprzedawca nie wywiąże się z umowy lub paczka zagubi się podczas drogi, AliExpress zwraca nam nasze pieniądze (w tych przypadkach możemy się o nie ubiegać). Minusem jest brak możliwości płacenia za pobraniem, dzięki któremu czujemy się bezpieczniej...

Jak można płacić na AliExpress?

  • Karta płatnicza: jest to zdecydowanie moja ulubiona i najszybsza forma płatności. Niestety nie jest ona tak bezpieczna jak Przelewy24, dlatego specjalnie dla zakupów internetowych posiadam dodatkowe konto z kartą, z której robię zakupy właśnie przez internet. Tym sposobem, gdyby ktoś przez "przypadek" poznał dane mojej karty, nic tam nie znajdzie, bo to konto zawsze jest puste. 
  • Przelewy24: najbezpieczniejsza forma płatności,  nie tylko na AliExpress, ale na wszystkich sklepach internetowych. Nie jest może tak szybka jak karta płatnicza, aczkolwiek dzięki temu mamy pewność, że nasze środki nie będą mogły w magiczny sposób zniknąć z konta. 
  • Alipay: jest to odpowiednik PayPala 


Jak kupować na AliExpress? Krok po kroku

Postanowiłam zrobić poradnik, dotyczący dokonywania zakupów na portalu AliExpress, na bazie aplikacji mobilnej. Uważam, że jest ona o wiele prostsza w obsłudze oraz bardziej czytelna od platformy na komputerze. Poza tym, czy to nie przyjemność robić zakupy nie wychodząc spod kołdry? 😉 

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Pobierz aplikację AliExpress Shopping App na swój smartphone lub tablet. Po uruchomieniu ukaże Ci się strona startowa. Na dole ekranu znajduje się panel nawigacyjny, wejdź w Moje Konto.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Możemy zarejestrować się poprzez Facebook, VKontakte lub konto na Gmail. Wybrałam dla Was opcję standardową, czyli rejestracja przez adres e-mail.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Wypełniamy formularz podając adres e-mail, imię, nazwisko oraz hasło. Następnie klikamy przycisk Wyraź zgodę i Utwórz konto. Dodatkowo, należy zaakceptować link, który dostaniesz na e-mail, tym sposobem będziesz otrzymywać powiadomienia o swoich zamówieniach oraz potwierdzisz wiarygodność swojego konta.

Jak kupować na AliExpress i czy warto


Po utworzeniu konta, aplikacja automatycznie przeniesie nas na stronę główną. W panelu nawigacyjnym wybieramy przycisk Wyszukaj, który przenosi nas do tego katalogu. W każdej chwili możemy wyszukać konkretną rzecz korzystając z paska Search u góry ekranu.

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Wybrałam pierwszą, proponowaną kategorię, czyli Sukienki. Przeniosło mnie do katalogu, w którym znajdują się dane przedmioty.

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Wybrałam białą, zwiewną sukienkę z elementami koronki. Jest na prawdę śliczna oraz idealnie pasuje do mojego stylu. Kiedy przyjdzie, użyję ją do stylizacji 😉 W opisie przedmiotu widać, że otrzymał on opinię 5 na 5! Został zamówiony 2610 razy oraz 14060 osób dodało go do listy życzeń. Z komentarzy wyczytałam, że otrzymany produkt jest zgodny z tym z opisu oraz, że został szybko wysłany. Nie zastanawiając się dłużej, zaznaczamy przycisk Dokonaj wyboru.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

W pierwszej ramce mamy możliwość wyboru koloru lub modelu, ja zaznaczyłam ten ze zdjęcia głównego. Poniżej wybieramy rozmiar. W trzecim okienku możemy wybrać ilość sztuk. Po zaznaczeniu odpowiednich okienek klikamy przycisk Kontynuuj

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Otrzymujemy takie powiadomienie, które informuje o tym, że przedmiot został prawidłowo dodany do koszyka. 


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Klikamy zakładkę Koszyk, wybieramy przedmioty, które chcemy kupić oraz klikamy KUP.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Będąc nowymi użytkownikami, musimy dodać adres, na który będą wysyłane przesyłki. Można go później zmienić oraz dodać inny. Klikamy Dodaj adres.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Wypełniamy poprawnymi danymi formularz. Możemy ustawić ten adres jako domyślny, czyli automatycznie, przy następnych zakupach, ten adres będzie ustawiany do wysyłki. Klikamy Zapisz.
UWAGA! Nazwę województwa należy podać w języku angielskim.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

W czerwonej ramce pojawi się podany przez Ciebie adres wysyłki. Klikamy Złóż zamówienie.

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Pojawia nam się strona, na której jest informacja o stanie zamówienia. W czarnej ramce widnieje informacja, że jeśli przed upływem wskazanego czasu zamówienie, nie zostanie opłacone, będzie anulowane. Klikamy w przycisk Zapłać teraz.

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Musimy dokonać wyboru płatności.


Jak kupować na AliExpress i czy warto


Wybieramy metodę płatności, dodajemy kartę lub używamy innej metody, np. Przelewy24 lub Alipay.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Wybrałam opcję Dodaj kartę. Wypełniamy formularz poprawnymi danymi. Możemy zapisać tę kartę, czyli będzie ona zapamiętana przez aplikację. Następnie klikamy Zrobione.


Jak kupować na AliExpress i czy warto

Potwierdzamy wybór płatności i automatycznie dokonujemy zapłaty.

Jak kupować na AliExpress i czy warto

Po poprawnym dokonaniu płatności, otrzymujemy takie powiadomienie. Następnie czekamy, aż nasza paczka otrzyma status wysłanej i w tedy możemy usiąść wygodnie w fotelu i czekać 😊



Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi pomogę, niektórym z Was przejść sprawnie przez cały proces zakupów na AliExpress oraz w jakiś sposób Was do nich zachęcę. Uważam, że jest to zdecydowanie wygodna i przyjemna forma zakupów. Być może pokochacie AliExpress tak bardzo jak ja 😍


Odkryj swój nowy styl! Sprawdź to: Mój sposób na: zmianę garderoby i nowy styl


5 komentarzy:

  1. very useful information!

    http://modaodaradosti.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post, nie ma to jak taki krok po kroku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ☺️ Myślę, że może się to przydać, sama szukałam podobnych postów lecz nie udało mi się znaleźć..

      Usuń
  3. Nigdy tam nie kupowałam, ale fajnie, ze dałaś tak dokładne instrukcje gdybym się z czasem zdecydowała coś zakupić chętniej z niej skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka prosiła mnie o kupowanie jej różnych rzeczy i dlatego zrobiłam ten artykuł ;)

      Usuń

Copyright © 2016 RINROE , Blogger